25 juin 2009

Driian


Driian's blog



"My universe is a mixture of my feelings in response to personal situations
from past and present. My creation is similar to a
diary, in perpetual motion. I feel very influenced
by the cinema (in particular by dark movies and fantastic cinema).
Among my references can be found Tim Burton, Georges de
LaTour or Gustav Klimt, as well as Baudelaire and Murakami.
My Doll
I wanted to speak of a woman as a living memory, which
branches lead to other poems, to other hopes,
towards a new future. A smile and a rebirth. This lost expression
is that of a Pythia who knows the past and the future."



"Mon univers est un mélange de mes ressentis face à des situations personnelles passées et présentes. J'apparente ma création à un journal intime, en perpétuel mouvement. Je me sens très influencé par le cinéma (notamment par le film noir et le cinéma fantastique). Parmi mes références on peut retrouver Tim Burton, Georges de LaTour ou Gustav Klimt, aussi bien que Baudelaire et Murakami. Je souhaitais parler d'une femme comme d'un souvenir vivant, dont les ramifications amènent à d'autres poésies, vers d'autres espoirs, vers un autre futur. Un souvenir et une renaissance. Ce regard perdu est celui d'une pythie qui connait le passé, le futur et l'avenir."

Aucun commentaire: